Raportti sisältää mm. SoH-arvon, jäljellä olevan kapasiteetin ja lataussyklien määrän
Kuten kaikkien ajoneuvojen kanssa, myös sähkökäyttöiset ajoneuvot kuluvat ajan ja käytön mukaan. Korkeajänniteakku on sähköauton kallein komponentti ja voi menettää kapasiteettiaan jopa 2-3 % vuodessa. Akun kunto vaikuttaa myös jälleenmyyntiarvoon, joten se kiinnostaa sekä myyjää että ostajaa.
Korkeajänniteakun kuntotesti onnistuu yleisimmistä sähkö- ja hybridiautoista. Se tehdään odottaessa ja siitä saa raportin heti mukaan.
Korkeajänniteakun kuntotestissä luetaan akunhallinnan ohjainlaitteelle tallentunutta dataa (pikatesti) ja saadaan selville mm:
– akuston varastointikyky suhteessa uuteen akkuun (State of Health = SoH)
– jäljellä oleva oleva hyödyllinen kapasiteetti
– lataussyklien määrä ja kuinka paljon latauksista on ollut pikalatausta
SoH = akuston varastointikyky suhteessa uuteen akkuun. Esimerkiksi SoH 90 % tarkoittaa, että akku pystyy käyttämään 90 % siitä kapasiteetista, mikä sillä on ollut uutena. Testistä saatava SoH-arvo perustuu auton oman akunhallintajärjestelmän laskemiin tuloksiin.
Huollon ja korjauksen yhteydessä tarjoamme käyttöösi sijaisauton veloituksetta.
Määräaikaishuollon yhteydessä saa Atoy Road Service -tiepalvelun veloituksetta.
Maksa autosi huollot ja korjaukset myöhemmin tai kätevästi osissa.